So vaše mišice na obrazu, vratu in ramenih ves čas napete? Imate bolečine v vratu, hrbtu in boleče glavobole? Vse to so lahko posledice pretiranega stresa. Pogosto jih spremljajo razbijanje srca, občutek tesnobe v prsih, nespečnost, izguba apetita, zmanjšanje libida, razdražljivost, težave s koncentracijo, težave v odnosih itd. Dolgoročno lahko to vodi do depresije, tesnobe ali anksioznosti.

Skrb in nelagodje pri vseh teh fizičnih simptomih in boleznih lahko povzroči še večji stres, kar ustvari začaran krog neravnovesja med vašim umom in telesom. Učinkovit način za prekinitev tega cikla je vadba.

Telesna aktivnost nam pomaga sprostiti mišice in napetost v telesu, skratka lahko zgradimo zdravo, funkcionalno telo in hkrati zdrav um. Koristi, ki jih prinese telesna aktivnost za naše duševno zdravje, so:

    • izboljšanje razpoloženja,
    • izboljšanje spomina in koncentracije,
    • izboljšanje samopodobe,
    • zmanjšanje simptomov depresije, anksioznosti in tesnobe,
    • boljši spanec,
    • lažje prenašanje stresnih situacij.

Kako najti motivacijo za vadbo, ko se počutite tesnobno, pod stresom ali imate druge čustvene težave?

  • NIČ NI NAROBE ZAČETI Z MAJHNO KOLIČINO VADBE, PRAVZAPRAV JE ZELO SMISELNO.

Ko ste pod vplivi čustvenih, duševnih motenj in ne telovadite dlje časa, vam bo postavljanje težko dosegljivih ciljev (npr. polmaraton ali daljši trening v fitnesu) uničilo razpoloženje in vas še bolj odvrnilo od vadbe. Postavite si dosegljive cilje in gradite počasi. 

  • NAČRTUJTE VADBO ZA TISTI DEL DNEVA, KO IMATE NAJVEČ ENERGIJE, VSAJ ZA TISTE DNI, KO JE TO LE MOGOČE.

Vadba je lahko prva stvar zjutraj pred službo ali pa zvečer, ko ste že zaključili z obveznostmi. Že kratek 20 minutni sprehod vam lahko pomaga zbistriti um, izboljšati razpoloženje in povečati raven energije. Občutili boste večji občutek nadzora nad počutjem. Lahko se boste celo počutili dovolj napolnjeni z energijo, da boste sprehod podaljšali ali morda tekli.

Se sprašujete, koliko telesne aktivnosti je potrebno za izboljšanje duševnega zdravja? S 30-minutno zmerno vadbo petkrat na teden boste že dosegli opazne učinke. Prav tako delujeta tudi dve 15-minutni ali celo tri 10-minutne vadbe dnevno. Ni potrebno preživeti ure in ure v fitnesu ali preteči vsak dan 20km. Za začetek si izberite aktivnost, ki vas bo veselila in okolje v katerem se dobro počutite. Lahko je to tudi kolesarjenje do trgovine ali delo na vrtu. To je popolnoma vaša izbira. Ko se bo vaše telo bolje počutilo se bo tudi vaš um.